En İyi 5 Sunum Programı(Prezi, Powtoon,Emaze...)

Bu yazı  İbrahim Babadağın banaisbul.com adlı sitedeki yazısından alınıp tekrar düzenlenmiştir.

Sunum demek artık Powerpoint demek değil. Çok daha farklı teknolojileri kullanmak, insanları her defasında etkilemek ve yenilikçi biri olduğunuzu çevrenize kanıtlamak gerek. Eğer bunu yapamazsanız yerinizde sayıyorsunuz. Herkes yerinde saysa yine sıkıntı yok ama kötü haber: kimse yerinde saymıyor. Herkes koşuyor. İşte size sunumlarınızda fark yaratmanızı sağlayacak 5 yeni teknolojik öneri…


1. Prezi

Prezi’nin özelliği, yumuşak slide geçişleriyle ve zoomin-zoomout özellikleriyle sunumunuzu bir hikaye şekline getirmenize imkan sunabiliyor olması. Kullanımı çok kolay, harika bir rehber eşliğinde 1-2 saatte güzel sunumlar hazırlayabilecek kıvama geliyorsunuz. Kısıtlı da olsa 3 boyutlu sunumlar hazırlamanıza da imkan sunan Prezi, Powerpoint’ten sonra en sık kullanılan sunum programı olma özelliğine sahip. Ancak aklınızda bulunması gereken bir kaç nokta var. Prezi online tabanlı bir program, eğer para verip Prezi Desktop (masaüstü versiyon) indirmezseniz, sunum yaptığınız mekanda mutlaka bir internet bağlantısı gerekli. Bir de şunu hatırlatayım, paralı üye olmazsanız, sunumunuz google’da indexleniyor, yani bu şu demek, tüm sunumunuz ilgili aramalarda herkesin görebileceği bir şekilde ortaya çıkabiliyor.
Not: Eğitim amaçlı Prezi ücretsiz kullanılabiliyor. Bunun için k12.tr uzantılı bir eposta ile Preziye üye olmanız gerekiyor.
Aşağıda Prezi ile yapabileceğiniz örnek bir sunumun videosunu izleyebilirsiniz:
2. Haiku Deck

Haiku Deck son zamanlarda keşfettiğim, bir kaç kere kullandığım, ileride daha çok şans vereceğim bir sunum programı. Ancak şu ana kadarki kullanımım dikkate alındığında, gayet tatmin edici bir performansı var. Özelliği, dünyanın en basit, temiz ama etkileyici sunumlarını hazırlayabiliyor olmanız. Yani aslında sunumda Apple’ın da takip ettiği “minimalist tasarım” ilkesini gözetiyor. Ekstra bir bilgiye gereksinim duymadan, online arayüzü açar açmaz size adım adım istediğiniz sunumu hazırlıyor. Kesinlikle çok kolay ve hızlı. Sunumunuz eğer detaylı değilse, ana başlıkları sunacak, gerisini konuşarak anlatacaksanız harika bir araç. Aşağıda Haiku Deck’in kullanım videosunu bulabilirsiniz, en azından size uygulama hakkında bir fikir verecektir.
3. Emaze

Emaze’i ilk olarak bir önceki şirketimde yöneticimin yaptığı bir sunum ile tanıdım. O zamanlar sunum programı alternatifi olarak tek bildiğim Prezi’ydi ve bununla övünüyordum çünkü henüz Prezi popülerleşmemişti. Çoğu girdiğim ortamda sadece ben kullanıyordum ve havam oldukça yerindeydi. Ancak Emaze’i kullanan yöneticimle konuştuğumda onun Prezi’yi çoktan eskittiğini ve Emaze’e geçtiğini öğrenip oldukça şaşırmıştım. Bana sorarsanız ben hala Prezi’ciyim ama Emaze de son zamanların popüler sunum programı. Mantığı aslında Prezi ile aynı, zoomin-zoomout denklemi içerisinde, hafif 3 boyutu da katarak size sunumunuzu bir hikaye şeklinde anlattırıyor. Ancak daha kompleks templateleri ve özellikleriyle Prezi’nin bir adım daha önüne geçiyor.
4. PowToon


PowToon da son zamanlarda bir kaç yerde okuduğum ama hiç kullanma fırsatı bulamadığım bir sunum programı. Sadece bu yazıya eklemeli miyim eklememeli miyim diye bir kere üye oldum ve küçük bir sunum hazırladım. Beni ikna etti, diğerlerine göre daha renkli, daha animasyonlu sunumlar hazırlamanıza imkan veren PowToon’u, çok ciddi iş toplantılarında kullanamayabilirsiniz belki ama bu program tam yıl sonu motivasyon toplantıları için ideal. 
Not: EBA nın video bölümünde Bilgisayar öğretmenlerinin hazırladığı powtoon sunumlarını bulabilirsiniz.
Örnek:  https://kozanbtr.blogspot.com.tr/2017/10/bilgisayar-sistemleri.html
5. Keynote

 Keynote, MAC sahiplerinin bile –nedense- çok nadir kullandığı ama aslında oldukça etkili bir sunum aracı. Kabul, Keynote’u diğerlerinden ayıran inanılmaz özellikler yok ancak Keynote ile sunum hazırlamak diğerleriyle sunum hazırlamaktan çok daha kolay. Yani güzel ve basit bir kullanıcı arayüzü var. Sıkıntıları ise, bahsettiğim gibi, Apple ürünleri dışında herhangi bir bilgisayarda çalışmaması. Ancak sunumlarınızı Powerpoint formatına çevirebiliyorsunuz. Tek kaybedeceğiniz bir kaç font olacak, gerisi aynen duruyor. Aşağıda küçük bir videosunu da bulabilirsiniz: 

Yorumlar