Dijital Dünyanın Suçluları - 6:sınıf Etkinliği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf
Aşağıda verilen örnek metni okuyunuz. Daha sonra aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
(Cevapları Microsoft Word programına yazıyoruz)
  1. Zeynep ve ağabeyinin hikâyesinde ne tür yanlış davranışlar fark ettiniz?
  2. Bu hikâyede sizce ne tür suçlar işlemiştir?
  3. Bilişim teknolojisi kullanılarak işlenen suçlara nasıl örnekler verebiliriz?
ÖRNEK METİN
Zeynep İnternet’te bir oyun görür. Oyunu indirmek istediğinde ücretli bir oyun olduğunu fark eder. Oyuna ücret
ödemek istemez ve bu konuda abisi Ali’den yardım almaya karar verir:
– İnternet’te bir oyun buldum ancak ücretli. Bu ücreti ödemeden sence bu oyunu indirebilir miyiz?
– Evet bu tür oyunları ücretsiz olarak indirebileceğimiz İnternet siteleri var. Dilersen indirelim.
– Birkaç İnternet sitesine baktım. Bazı İnternet sitelerinde bu oyun ücretli ama bazı İnternet sitelerinde ücretsiz. Sence bu nasıl mümkün oluyor?
– Bazı kişiler oyunu kendi İnternet sitelerinde ücretsiz olarak yayımlıyorlar. Böylece kendi İnternet sitelerine daha
fazla ziyaretçi gelmesini sağlıyorlar. Aslında bu oyunu üretenlerin istemedikleri bir durum.
– O zaman bu oyunu ücretsiz olarak indirmek suç değil mi?
– Aslında oyunları bu tür İnternet sitelerinden indiren çok kişi var. Bir sorun çıkacağını düşünmüyorum. Hemen
indireyim istersen.
– Tamam indirelim.
Zeynep’in abisi bilgisayarın başına geçer ve oyunu indirir. Bir süre sonra oyunun bilgisayara yüklenmiş olduğunu
fark ederler ve dosyaya tıklayarak kurulumunu yapmaya çalışırlar. Ali:
– Şimdi indirilen dosyaya tıklıyoruz ve dilini seçiyoruz. Birazdan tamamlanmış olur.
Aniden bilgisayarın ekranı mavileşir ve anlaşılmaz yazılar çıkar. Zeynep ağabeyinin yüzünü görünce bir şeylerin
ters gittiğini anlar:
– Ne oldu? Kurulumda sorun mu çıktı?
– Hayır Zeynep. Sanırım dosya virüslüymüş. İşletim sistemi çöktü. Ne yapacağımı bilmiyorum!


Yorumlar