Bilgi
Çağında dünyaya gözlerini açan günümüz çocuklarının
bilişim teknolojileri alanında gelişmeleri de oldukça kolay
oluyor. Teknolojiyle daha iç içe yaşayacağımız günlere doğru
ilerlerken çocuk ve gençlere yönelik bu konudaki çeşitli
materyal ve uygulamalar da gün geçtikçe gelişiyor. Merak eden ve
öğrenmeye açık programcı çocukların İnternet üzerinden
bilgisayar programlamayı keşfedebileceği bazı Web Sitelerinden ve
uygulamalardan bahsetmek istiyorum.
MIT
Media Lab tarafından geliştirilen Scratch, çocuklara bilgisayar
programlamanın mantığını öğreten en çok kullanılan
programlardan biri. Scratch ile animasyonlar, hikayeler,çizgi
filmler, oyunlar oluşturabilirsiniz. Ve bunları herkesle
paylaşabilirsiniz. Üye olup bilgisayarınızdan giriş yapabilir ya
da mobil uygulama olarak kullanabilirsiniz.
Code.org
Bill Gates,Mark Zuckerberg gibi alanında uzmanlaşmış ve
kendilerini kanıtlamış isimlerin de destekçisi olduğu kar amacı
gütmeyen bir organizasyon. 7 yaş üzeri çocukların bilgisayar
programlamaya başlaması için geliştirildi. ”Her okuldaki her
çocuğun bilgisayar bilimlerini öğrenmek için fırsatı
olmalıdır.” sloganıyla yola çıkıyor. Okullarda öğretmenler
tarafından da kullanılabiliyor. Çok basit adımlarla başlanılan
dersler de giderek seviye artıyor.
4-8
yaş için de seçeneği bulunan programda çocuklar bir karakter
aracılığı ile yönlendirmeler yapıyor, bulmacaları çözerek
ilerliyorlar. Karakteri verilen görevler doğrultusunda ilerleten
çocuklar sağ sol ileri geri komutlarını kullanarak istenilen
hedefe ulaşmaya çalışıyorlar. Ayrıca akıllı telefonlar için
uygulaması da mevcut.
”Herkese,her
yerde,dünya standartlarında,bedelsiz eğitim!” Khan Academy’nin
amacını kısaca kendilerini tanımladıkları gibi anlatabiliriz.
Bilgisayar programlama öğrenmek isteyenler için de birçok dersin
bulunduğu akademiye siz de hiç bir ücret ödemeden
katılabilirsiniz. Derslere ulaşabilmeleri için işitme engellilere
yönelik video izleme seçenekleri bulunuyor.
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorumlarımızda genel ahlak kurallarınının dışına çıkmayalım, lütfen.